avatar Ten blog rowerowy prowadzi WuJekG z miasteczka Kraków/Gorlice. Mam przejechane 254245.13 kilometrów w tym 3853.02 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 25.99 km/h.

niesam

Rower:BROKAT

zbiórka śródświąteczna

Wtorek, 26 grudnia 2023 | Komentarze 0

Gorlice-Kobylanka-Lipinki-Bednarskie-Pagórek-Harklowa-Wójtowa-Libusza-Klęczany-Gorlice

Zebraliśmy się we dwóch, złapaliśmy jednego na pół kółka w Lipinkach i na prawie-sucho obróciliśmy pod wiatr do domu.
Wiosna pełną gębą.

Rower:BROKAT

świąteczna zbiórka spod Ostrego Koła

Sobota, 23 grudnia 2023 | Komentarze 2

Gorlice-Moszczenica-Wiatrówki-Łużna-Moszczenica-Gorlice

Się parę osób zebrało. Ulice albo mokre albo zalodzone albo w śniegu, ale jedzie się fajnie. Raz szybko, raz wolno, raz z zadyszką, raz z pogaduchami.
CLIMB: max 14%
podjazd na Wiatrówki moszczenickie
podjazd na Wiatrówki moszczenickie © wojtekjg
Prezes pokonuje zalodzone odcinki
Prezes pokonuje zalodzone odcinki © wojtekjg
jedni w dół, drudzy w górę
jedni w dół, drudzy w górę © wojtekjg
Kategoria [ 0-50km ], niesam

Rower:Furia

Zbióreczka Ostrokołowa

Sobota, 14 października 2023 | Komentarze 0

Gorlice-Ropa-Klimkówka-Uście-Skwirtne-Regietów-Gładyszów-Magura-Gorlice

Wpadło AŻ 4 osoby! Szok!
Walka z wiatrem od startu. A potem walka z górką i własnymi słabościami na płaskim.
I dużo czekania, ale w końcu już po 'sezonie'.
A cieplo jak wiosną.
Kategoria [ 50-100km ], niesam, sam

Brevet Południowa Kotlina - na zakończenie sezonu nie-ścigania

Sobota, 7 października 2023 | Komentarze 0

Polanica-Zdrój -Szczytna-Karłów-Ostra Góra-Machov-Vysoká Srbská- Kudowa-Zdrój -Jerzykowice-Kulin Kłodzki- Duszniki-Zdrój -Lasówka-Mostowice-Neratov-Lesica-Międzylesie-Pisary-Jodłów-Michałowice-Nowa Wieś-Wilkanów-Idzików-Puchaczówka-Sienna-Klecienko-Kletno-Stara Morawa-Stronie Śląskie- Lądek-Zdrój -Żelazno-Kłodzko-Stary Wielisław- Polanica-Zdrój

Dlaczego jeżdżę/jeździmy na brevety? Z tego samego powodu, co inni jeżdżą na gran fonda: jak nie będzie noga podawała, to można zawsze powiedzieć, że to nie był wyścig, a że to nie wyścig, to inni przecież się z nami nie ścigaja, można nakur**ać i podbić sobie dobrze ego, docierając do mety gdzieś z przodu.

To ostatni brevet w tym roku, na dodatek blisko dużego ośrodka kolarskiego jakim jest Wrocek, więc można było się spodziewać kupy wyposzczonych i chętnych do mocnej jazdy ludzi. Snując się zaspany po zimnym i wietrznym parkingu, zacząłem obczajać rowery i podsłuchiwać rozmowy i wychodziło z tego, że zapiek może być dobry.

Start o 8.30, sporą grupą, chyba prawie ze 100 osób. Jazda w asyście policji przez Polanicę i podjazd ze startem ostrym po bruku. Oczywiście siedzę z tyłu, więc się powoli, nie szarżując, przebiłem. Przed końcem podjazdu widzę już tylko dwóch hulaków z przodu, jeden większy, a drugi mniejszy, dociskają na każdej stromiźnie. Za mną goni jeden zawodnik, a potem chyba większa grupa. Dojeżdżamy tych z przodu z tym z tyłu przed podjazdem na pierwszy CP, do zameczku. Zamek zamknięty, tylko focimy klamkę i zjeżdżamy, mijając całe peletony walące na punkt. We dwóch mijamy Szczytną, walczymy z wiatrem na średnio skoordynowanych zmianach, wbijamy w Czechy, robimy najstromszy podjazd imprezy (po bruku) i podjeżdżamy po trawie pod wieżę widokową. Oczywiście obijam się o jakiś kamień i łapię snejka. Gdy wymieniam dętkę mówię Tomkowi (bo kolega na imię miał Tomek), żeby na spokojnie jechał, czy to sam czy z którąś grupką zawodników dobijających do wieży. Trochę czeka, zagaduje z kolegą i stwierdzają, że poczekają na mnie w trasie. Po wymianie gumy koło jak nowe, zjeżdżam dość szyko, bo asfalty fajne i po kilku minutach doganiam Tomka i Łukasza (bo drugi kolega to był Łukasz). I tak se jedziemy, bo są takie rolling hills, czasem robiąc zmiany. Potem jest CP, długi podjazd, jak to w okolicy, kolejne rolling hills, znów CP, znów podjazd, sklep, znów CP. Na kolejnym podjeździe przygrzewa mocniej, ale w dolinie znów zimno i wieje tak, że boli mnie głowa. A potem wpadamy na podjazd na Puchaczówkę. Wyraźnie odstaję, udaję, że chcę zatankować w magicznym źródełku nad Idzikowem i dzięki tej wodzie jakoś odżywam. Szczęśliwie, Tomek poczekał na nas na górze. Znów zakupy, jakiś cukier. Robi się chłodno, ale jest na szczęście podjazd. CP pod J.Niedźwiedzią, dość szybko do kolejnego CP, na stacji benzynianej i szybkie transfery na Kłodzko.
I męka pod wiatr.
Po złym asfalcie.
Ledwo trzymam się w kole, a w Tomasza wstapiły nowe siły i nieintencjonalnie, w amoku, zerwał nas z koła - dospawanie zajęło mi dobre 4km, które wypruły ze mnie wszystkie waty. Na metę wpadamy po 8h19min.
Wsio fajnie, forma rośnie, a tu sezon się kończy. Może poza średnią ekonomiką odżywiania, to wszystko było w sam raz.
CLIMB: max 17%

Hutasikowanie #12

Wtorek, 26 września 2023 | Komentarze 0

prawie Zielonki-Witkowice-Michałowice-Masłomiąca-Zerwana-Iwanowice-Celiny-Czaple-Orłów-Słomniki-Goszcza-Łuczyce-Wiktorowice-Więcławice-Michałowice-Zielonki-Kraków-prawie Zielonki

Złapałem grupkę na Masłomiący, mocną trókę. Potem dopadł nas jeszcze Kuba, ale odpadł na Celiny. I ja chciałem tam odpaść, ale jakoś się utrzymałem. Odczepili mnie dopiero kilkanaście hopek dalej....i tak miałem już skręcić do domu, na Więcławice. Do domu już po ciemku.
Wszystko na mocnym zapieku. I ślinotoku.
CLIMB: max 10%
Kategoria [ 50-100km ], niesam

Hutasikowanie #11

Czwartek, 21 września 2023 | Komentarze 0

prawie Zielonki-Witkowice-Zielonki-Górna Wieś-Rzeplin-Minoga-Tarnawa-Sobiesięki-Skała-Smardzowice-Korzkiew-Zielonki-prawie Zielonki

Troszkę zapieku z mocną trójką późnym popołudniem.
Głównie pod wiatr i w wieczornej wilgoci.
Kategoria [ 50-100km ], niesam, sam

Hutasikowanie #10

Wtorek, 5 września 2023 | Komentarze 1

prawie Zielonki-Witkowice-Michałowice-Książniczki-Więcławice-Łuczyce-Maciejowice-Wiktorowice-Zdzięsławice-Masłomiąca-Więcławice(x2)-Michałowice-Witkowice-Kraków-prawie Zielonki

Kolejne zarzynanie się z Hutasami. Ledwo, ledwo udało się dociągnąć do koła na podwójnej pętli TdC. A na koniec, w bonusie, łapię snejka w Michałowicach.
Kategoria sam, niesam, [ 50-100km ]

Hutasikowanie #9

Czwartek, 17 sierpnia 2023 | Komentarze 0

prawie Zielonki-Kraków-Kocmyrzów-Biórków-Koniusza-Chorążyce-Proszowice-Przybysławice-Rudno Górne-Stęgoborzyce-Glew-Tropiszów-Wzgórza Krzesławickie-Kraków-prawie Zielonki

Miałem właściwie nie jechać, bo tesiemiec zaczął się odzywać, ale jak głupi pojechałem. Stwierdziłem, że najwyżej sobie odpadnę gdzieś.
Niestety, przetrwałem wszystkie zapieki i dojechałem wyrąbany do końca.
Zrobiło się szczęśliwie chłodniej, ale dalej lekko parno i wilgotno. Burza straszyła, ale nie gruchnęło.
Kategoria [100-200km], niesam, sam

Grosaro CLASSICO kolejne

Niedziela, 13 sierpnia 2023 | Komentarze 0

Gorlice-Sękowa-Magura-Uście-Klimkówka-Łosie-Bielanka-Gorlice

Się znów zebrały tłumy, łącznie 3 osoby.
Podstępem wywalamy Gregaria od startu do początku Magury na przód, żeby oral pod wiatr, chociaż sprytnie nie robił tego za mocno. Za zakrętem na Magurze przyspieszam, jadę sam do szczytu, na dole koło prawie łapie mi Wojtek, ale urywam. I tak widzę dwójkę majaczącą za mną, tak gdzieś do 1,5minut max, do samego końca.
Męczone to było dziś trochę, bo czułem się ociężały i bez rozgrzewki. Niby przed upałem, ale wiatr dawał nieźle i ujechanie czuć.

Grosaro!

Niedziela, 6 sierpnia 2023 | Komentarze 0

Gorlice-Magura-Gładyszów-Uście-Klimkówka-Łosie-Bielanka-Gorlice

Chwila postoju i od razu jedziemy z Arkiem na Grosaro. Przyjeżdża tylko Dominik z Ropy. Lecimy początek pod wiatr, na podjeździe przyspieszam, Arek zostaje, Dominika odczepiam dopiero w połowie. Na zjeździe czekanie, ale tylko chwilę i jadę sam do końca.
Czas marny, bo warunki marne i dużo czarowania. Ale w nogach dość, dość zostało.