avatar Ten blog rowerowy prowadzi WuJekG z miasteczka Kraków/Gorlice. Mam przejechane 254245.13 kilometrów w tym 3853.02 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 25.99 km/h.

MRDP 2013

Combo doba IX+X, aż do końca

Poniedziałek, 26 sierpnia 2013 | Komentarze 20

Wstyd żeby najszybszy zjazd był na Pomorzu...;)

CLIMB: avg-3%, max-8%

EDIT: Długo zwlekałem z ostatnim wpisem, bo coś mi nie pasowało - urwało gdzieś kilometry, brakowało mi jednego noclegu czy coś...W końcu udało się poskładać to do kupy.

Po Gubinie jeszcze kilka bruków i w końcu Prom Połęcko. Przy nim znajomi Marka, czekają na niego, czekam z nimi, około 45 minut. Pogadaliśmy chwilę, coś zjedliśmy, przeprawa i wsiadam dość mocno na drogę (dostałem kolejną reprymendę od Marka, że jadę w ogonie...) licząc na dobry asfalt na krajówce. Dostaję telefon od Koska, że zgubił bluzę i nogawkę gdzieś za promem, czy mogę jej poszukać. Udaje się szybko je zlokalizować, na pierwszych brukach za przeprawą. Dopadam do Marcinów, którzy siedzą kilka km za Cybinką, przebieramy się na nocną jazdę i chwilkę jedziemy razem. Po jakimś czasie wchodzę w swój rytm, dojeżdżają do mnie jeszcze gdy tankuję w Słubicach, potem dość szybko osiągam Kostrzyn pod niewielki wiatr. I wjazd w Dolinę Odry. Masy zwierzaków wychodzące na ulice, masy świecących w lesie oczu. Altimetr pokazuje kilka razy wysokość poniżej poziomu morza, co jest dość dziwne.Fantastycznymi lasami docieram do Osinowa dość po północy, wszędzie niemieckie szyldy zachęcające do kupowania papierosów...Siadam pod jakąś stacją benzynową, niestety nieczynną, na kilkanaście chwil. I jazda na Gryfino, przez Puszczę Piasecką. I tu mi się wszystko zaciera, dopada mnie poranek i wiatry z chłodem z zatoki albo od jezior, cholera wie. Dopada mnie senność. I nie pamiętam już gdzie przysypiam przeczekując wilgoć, pewnie jak zwykle na przystanku. Szczecin osiągam o poranku. Tankowanie w Lidlu (bo świeże rogaliki) i wyjazd za miasto trochę po omacku. Trafiam radośnie na Goleniów i przez fajne lasy walę w stronę Wolina. Powoli czuję mocny wiatr, jak się okazuje nie zapowiadany zachodni tylko wiejący w stronę Niemców...cholera. Przez ostatni bruk wpadam na Wolina, po podjeździe z mocnym bocznym pod sporymi wiatrakami. Jest fajnie, małe podjazdy w WolińskimPN, nie mam kurcze czasu skoczyć na punkty widokowe (zresztą - i tak aparatu nie mam...) i w końcu dotaczam się do Międzyzdrojów. Klasycznie stacja benzynowa i jakaś zapiekanka, herbata, pepsi i muffinka. Nie chce mi się, mam wrażenie, że nie dotoczę się nawet do Kołobrzegu. Kolejne tankowanie po walce z wiatrem za Rewalem, późnym popołudniem osiągam Kołobrzeg. Jest faaaatalnie! Nie wiem która godzina, nie wiem jaki dzień, po takim czasie człowiek przelicza życie na kilometry z kartki, ile jeszcze zostało do końca. Dwa dni wcześniej nie mogłem się doliczyć ile jeszcze godzin limitu czasu zostało, dopiero Marciny uświadomiły mnie, że to już dwie ostatnie doby. Chłopaki liczyli jaką średnią muszą utrzymać, ja jechałem na żywioł. Dalej. Senność jest jakaś dziwna, każe zastanawiać się nad tym jak by w mijanej wiacie przystankowej się spało...mam zresztą swoją teorię: gdy nie chcę się zatrzymać - wiata jest doskonała, osłonięta od wiatru, ławki szerokie, nie zarzygane, nagrzane na noc (vide okolice Hajnówki), ale gdy się zatrzymuję - blaszany barak, płytki, ławki pourywane, zimno i wietrznie.

Dłuuugie proste w stronę Kazimierza Pomorskiego pod wiatr masakrują, wieczorem skręcam na Mielno - wieczną imprezownię. Nie jest tak źle, przejeżdżam to szybko. Zatrzymuję się tylko raz na chwilę w wiacie. O dziwo - wzdłuż mierzei nawet ciepło i mało wiatru, po betonowych płytach, ale to się wytnie. A potem nie trafiam w plątaninie dróg w stronę Rzepkowa, jadę aż na Suchą Koszalińską, robiąc sobie mały objazd i nadwyrężając lekko psychikę.
Chyba się do Ustki nie dotoczę...
W końcu Darłowo, w końcu stacja benzynowa, w końcu herbata i ciacho! Myślę sobie - no to Postomino kilkanaście km, potem Ustka i strefa kontroli przejazdu i jestem w domu! Wyjazd z Darłowa niepewny, czy to na pewno tędy. Nadciąga wilgoć znad morza, a na horyzoncie jakieś stocznio-porty (tak jak wcześniej podczas zjazdów nie-wiem-skąd...). Znów senność. Kilka km za Darłowem widzę fajną wiatę przystankową, po drugiej stronie drogi. Ława wygodna, kładę się na 15, może 50 minut. Po tym czasie wstaję jak rażony, żeby się nie ociągać wskakuję na rower i jadę naturalnie w prawo. Po kilkunastu minutach tabliczka "Darłowo"...przecież ja tu już byłem!!! Kilkanaście km w plecy, noc, senność, nadwątlona psycha... leżę na kierownicy i się śmieję... Obieram w końcu dobry azymut, jest Postomino, jest Ustka, jest stacja i ciacho i herbata. Siedzę na dość ciepłym chodniku przed Orlenem (nie zostawałem nigdy w środku żeby nie zasnąć) i popadam w niebyt. Dosłownie. Przestaje mi zależeć żeby dojechać. Mimo smsów od Waxa, który dopinguje mnie co jakiś czas (on sam miał trudne chwile od połowy trasy przez kontuzję nogi). Gdyby wtedy nie przejazd skrzypiącego roweru Marcina N. i ciągnącego się za nim Koska pewnie siedziałbym tam jeszcze ze dwie godziny (a był to już dobry poranek, około 5 godziny)... Zbieram się, zdejmuję bluzę, zostaję w powyciąganych rękawkach, które naciągałem ciągle na marznące dłonie, i pruję. Zatrzymuje mnie nawigacja wyjazdu z miasta w stronę, w którą ja chcę, a nie drogowskazy. Trochę krążenia, kilka pytań do przechodniów i jest, dobry kierunek. Po jakimś czasie spotykam chłopaków, wyjeżdżają jakąś boczną drogą, bo tak ich prowadził track GPSa. Inaczej niż mapa. Kilka kolejnych hopek jedziemy razem, dzielimy się wrażeniami, czujemy chyba, że meta już dość blisko (czyli jakieś 150km). Rozmawiamy o tym uświadomieniu sobie, że jednego dnia jesteś w górach, na południu Polski, a niecałą dobę później - nad morzem. O własnych siłach.
Za Wickiem jakiś podjazd, wybijam do przodu, ciągnie się to i ciągnie. Mocne zjazdy i osiągam Mierzyno. Stąd już tylko 45k, pójdzie spoko, w 1,5h - kalkuluję. Gniewino, podjazd pod zbiornik wodny, faaaantastyczny zjazd i kolejny błąd nawigacyjny. Przeoczyłem skręt na Krokową i pojechałem na południe, na Rybno, sporym i długim podjazdem. Jak? Nie wiem. To kosztowało mnie dwa miejsca w klasyfikacji (gdybym na to patrzył...). Uroki nawigacji na mapę bez miliona małych dróżek w okolicy. Mały wkurw, szybki zjazd i szukanie odpowiedniej drogi. Chwilę to zajęło i jestem na właściwym podjeździe...nie, chyba nie na właściwym, na jakimś podjeździe. Zjazd, szybki i niebezpieczny i Krokowa i znów szukanie drogi na Karwię... Mocno depczę na górce, potem płaskie pod 40km/h, wyprzedzam samochody. Końcówka z Karwi do Jastrzębiej ciągle pod górę, po złym asfalcie, cięgle na pełnym gazie. Już centrum, Rozewie i ostatni bruk (który okupują emeryci, całą jego szerokość). Koniec. W końcu. Chociaż trochę żal...

Trochę statystyk:
3308 - przejechanych kilometrów
25050 - pokonanych metrów przewyższenia
239h22min - czas brutto
129h43min - czas w siodełku lub raczej - czas wpięcia w pedały
12 miejsce w maratonie (na 19 startujących 14 ukończyło)
4 gumy do wymiany
2 łatki na dętkach
1 przetarta na śmierć opona
2 obite na wschodnich asfaltach nadgarstki
ok 40 zjedzonych nektarynek (banany średnio lubię ale było ich kilka)
co najmniej 12 zestawów herbata+ciacho na stacjach benzynowych
2 noclegi w zajazdach, 1 w domu (fajnie się złożyło ;)), 2 noclegi pod drzewami, 2 noclegi w wiatach przystankowych, kilkanaście drzemek na przystankach...
0 otarć (głupia sprawa ale szew spodenek zaczął mnie ocierać dopiero podczas rajdu z Karwi..)
1 kot, który prawie wpadł pod koła
2 razy zrzuciłem z blatu ;)
setki fantastycznych widoków, emocji i przeżyć...

Dziękuję wszystkim kibicującym, deklarującym się z pomocą na trasie (wybaczcie, Daniel, Mors, że nie udało nam się spotkać), wszystkim za miłe i krzepiące komentarze lub wiadomości, przekazywane mi przez Arka, i transparenty na trasie ;), dzięki którym robiło mi się przyjemnie, a czasem nawet lekko szkliły mi się oczy :) Dzięki wszystkim za miłe komentarze po zakończeniu MRDP!
Podziękowania także dla Adriano, dzięki którego zaangażowaniu mogliśmy wszyscy śledzić rywalizację dzięki wysyłanym przez zawodników smsom (tak, tak, to Adrian jest współtwórcą SmsApi wykorzystywanego podczas MRDP).
"o, tutaj źle skręciłem, i tutaj źle skręciłem, i tutaj źle skręciłem..." © wojtekjg

Dekoracja po maratonie © wojtekjg

Podjazdy:2094 m

MRDP - VIII doba

Sobota, 24 sierpnia 2013 | Komentarze 2

CLIMB: avg-2%, max-11%

EDIT: Przełęcz Kowarska. Na górze kusi mnie Okraj ale lecę w dół, a niżej czuję dobry wiatr więc przyspieszam. W Jeleniej dziś MP w kolarstwie, spotkam po drodze teamy grzejące się na trasie, mijam też Sokołów Kęty z Bielem ;) Nie puszczają mnie trasą wyścigu, muszę jechać objazdem, nadrabiając kilka km. Późniejszy obiad w barze przy Jeleniogórskiej, z widokiem na Śnieżkę, Szrenicę i Wielki Szyszak.
Po popasie Szklarska Poręba i mocny podjazd późnym popołudniem nad wieś. Na asfalcie szpraje Kuźni Triathlonu, początek podjazdu na szosę pod Izerami. Zakręt Śmierci i lekki zjazd w stronę Świeradowa, dość chłodny. Zaczynam odwiedzać wszystkie stacje benzynowe z herbatkami i muffunkami. Zjazd na Leśną, po drodze zatrzymuję się na szybkie wejście do przydrożnej sztolni (były nawet nocki duże ;)), i dalej jazda na Zgorzelec. W mieście impreza, tankuję w sklepie i przed Pieńskiem skręcam pod jakieś brzózki przy drodze. Opatulam się w folię i do 5 rano jest nawet ciepło. Potem poranne dreszcze i przysypiam do 8 gdy robi się ciepło od wschodzącego powoli słońca. Dalej do Pieńska i w miasteczku łapie gumę. Zostaje łatanie starych dętek, schodzi mi na to prawie 3h. w Międzyczasie dojeżdża do mnie Tomek, przebiera się i jedzie dalej. Zaczynają się odcinki brukowane, a ja nie mogę docisnąć, bo boję się o tylną oponkę. Idzie fajnie, dopóki nie gubię mapy po którą wracam się pieszo ponad 2 km. Bruki ciągną się prawie do Gubina gdzie siadam na żarełko w Macu.

MRDP - VII doba

Piątek, 23 sierpnia 2013 | Komentarze 5

CLIMB: avg-4%, max-11%

Wzdłuż jezior nyskiego i otmuchowskiego na wkurzających false flats pod wiatr aż do Złotego Stoku. Stąd wyjeżdżamy po bruku w górę chwilę gadając z Koskiem, po kilkunastu minutach wchodzę w tempo, Marcin zostaje na swoim. Lądek Zdrój osiągam tuż po zmroku, Czarną Górę jadę już nocą - fajne asfalty Klasyku Kłodzkiego - zjazdy dociskane, bo informacje na drodze o zakrętach pomagają, tylko czasem stadko jeleni wyłazi na drogi. Dość szybko w dół na Międzylesie i zatrzymuję się tutaj do rana (jest 23) w pensjonaciku Sukiennice - mam zapas, żeby jechać dalej ale wolę spasować po tym podłamaniu. Poza tym - góry fajniej pokonywać za dnia :) Wyjazd przed 6, bezproblemowy podjazd nad Kotlinę zawaloną mgłami, dalej Autostradą Sudecką na Kudową-Zdrój. Wszystko byłoby cacy tylko po pewnym czasie psuje się asfalt, a droga zamienia się w rzeźnię z szutrem i dziurami. I w końcu łapię gumę około 9 rano, znów z tyłu, kamień uderza w bok oponki. Kudowa i śniadanie i dalej w górę fantastyczną Szosą Stu Zakrętów, pod Szczelińcem Wielkim. Na zjazdach jadę już ostrożnie, bo nie mam więcej dętek. Nową Rudę mijam jakimiś szutro-dziurami na bocznych drogach. I gdzieś Uniesław, Chełmsko, lekkie błądzenie i Lubawka i kończy się kolejna doba.

MRDP - VI doba

Czwartek, 22 sierpnia 2013 | Komentarze 2

CLIMB: avg-2%, max-20%

EDIT: Zjazd w stronę Istebnej, znów mi się coś kiełbasi z drogami i przekonany, że to nie do końca tak, jadę przez Kamesznicę na Koczy Zamek (okazuje się, że to trasa maratonu - tak się przygotowałem, że nie zauważyłem, że będzie ten podjazd też...). W upalnym słońcu robię te 15tki i 20tki (%)... i czuję, że coś jest nie tak - dreszcze, przysypianie, dość mocne pragnienie. Zatrzymuję się w pierwszym lepszym zajeździe przy drodze na obiad, a po obiedzie zostaję na nocleg. Panie kończące zmianę załatwiają żeby przychodząca później kierowniczka zostawiła mi otwarte drzwi na wyjazd o północy (loguję się do hoteliku około 19tej). Po nocy nawadniania i dreszczy wychodzę około północy z pokoju, a tu dupa - drzwi do części hotelowej zamknięte. Pierdzielę, idę dalej spać. Wyjazd dopiero o 6 rano. Fajne zjazdy na Wisłę, po drodze niestety psuje mi się ostatecznie aparat foto... potem podjazdy i Cieszyn - na wjeździe wita nas tablica powitalna uczestników MRDP postawiona przez Daniela - aż mi się lekko oczy zaszkliły :) Dzięki :))) Dość szybki transfer na Jastrzebie, Prudnik i przed Nysą pęka oponka przednia - ofiara wschodnich asfaltów - a z nią dętka. Chwila wymiany i dociskam dalej - spotykam po drodze Marka i Marcina Nalazka, chwila pogaduch i lecę mocno dalej.
Za cholerę nie mogę sobie przypomnieć czy i gdzie zatrzymywałem się na jedzenie, pamiętam tylko, że Marek wspomniał, że zatrzymają się w Nysie... chyba pojechałem dalej, z zamiarem zjedzenia czegoś w Lądku...
Przyjemna trasa na Istebną © wojtekjg

Ostatni księżyc przed Wisłą © wojtekjg

MRDP - V doba

Środa, 21 sierpnia 2013 | Komentarze 2

Już ponad połowa trasy za Wojtkiem.
CLIMB: avg-4%, max-16%

EDIT: W końcu pierwszy dobry sen od około 10 dni! Moje tereny więc nie spieszę się zbytnio, wyjeżdżam w deszcz około południa. Podjazdy przed Tyliczem idą szybko, dużo zatrzymuję się na fotki. Doliny Popradu i Dunajca nudne jak flaki z olejem i pod wiatr, ale wchodzą w miarę dobrze. Tak samo jak dobrze wchodzi pizza w Krościenku. Krośnica, zjazd do jeziora i dość szybki podjazd na Łapszankę. Bukowina, Głodówka równym tempem, szkoda, że nocą i w złej pogodzie (chociaż już nie pada). Na zjeździe mgły i górale driftujący samochodzikami na zakrętach - unikam zderzenia o kilkanaście centymetrów. Zakopiec jak zwykle nudny, tak samo Kościelisko, mam nawet pomysł, że wpaść na Rogoźniczańską na nocleg ale jadę dalej. Zatrzymuję się za Chochołowem na przystanku, żeby zmienić skarpetki na suche ... i zostaję tam pod NRCtką, na przykrótkiej ławeczce, do rana. Do tej pory nie umiem wytłumaczyć czemu zostałem. Z rana śniadanko w Czarnym Dunajcu i przedzieranie się przez mgły do Zubrzyc. Jedna przełęcz (Krowiarki), druga (Przysłop) i pofałdowana droga do Żywca. Nie wiem czemu ale zawsze się gubię w tych okolicach w miastach, pokręciłem się i tym razem po Żywcu ze dwa, trzy razy, aż wyjechałem na Milówkę. Stacja benzynowa, jakaś zapiekanka i popełniam błąd - zasypiam na dwie godziny na słońcu. W międzyczasie podjeżdża do mnie Szymek Biel, nieoczekiwanie, chwilę gadamy... i mija południe.
Mokry Szymbark © wojtekjg

Droga do Zubrzycy © wojtekjg

Ledwo widoczna Babia Góra © wojtekjg

Cerkiewka w Zubrzycy Górnej © wojtekjg

Babia na horyzoncie, właściwy początek podjazdu © wojtekjg

Przeł. Krowiarki © wojtekjg

Zjaaaaaazd z Krowiarek © wojtekjg

Jeden z zakrętasów © wojtekjg

Podjazd na Przysłop © wojtekjg

Droga w stronę Żywca © wojtekjg

MRDP - IV doba

Wtorek, 20 sierpnia 2013 | Komentarze 2

Wojtek dziś nad ranem przyjechał do Gorlic i mimo kiepskiej pogody jedzie dalej.
CLIMB: avg-3%, max-9%

EDIT: Już od Przemyśla było coś nie tak - najpierw coś mi się ubzdurało, żeby jechać w prawo przed miastem i krążę po jakichś podjazdach. Potem upały w stronę granicy i skręt na Kalwarię Pacławską. Muszę zatrzymać się na tankowanie w Fredropolu i przy okazji wysłuchać kłótni pijanych i pijących górali;). Arłamów ciągnie się niemiłosiernie, na dodatek przez objazd i remonty jestem trochę skołowany czy na pewno jadę dobrze (mimo, że kompas w loggerze pokazuje znośny azymut). A na zjazdach masa kruszywa, nie da się przycisnąć. W końcu szosa do Krościenka, do Ustrzyk, fajny podjazd na Czarną Górę, gdzie przyciskam. Niestety na punkcie widokowym nad Lutowiskami okazuje się, że Biesy w chmurach. Niefajnie. Dociskam jak zwykle na odcinku do Ustrzyk (Ustrzyki D.-Ustrzyki G. wyszło jak zawsze około 1,5h z postojami na zdjęcia). W barze koło sklepu pierogi z czosnkiem niedźwiedzim. Wszędzie kałuże po deszczach, ale nie pada. Wyjazd w stronę Wyżnej i Wyżniańskiej o 20tej, jazda w silnym wietrze, niedźwiedzie szczęśliwie nie wychodzą na ulicę. Z Cisnej przyciskam, bo asfalty o dziwo dobre, z Komańczy też fajnie bo położyli świeży dywanik na dziurach w okolicy Moszczańca. Od Dukli do Żmigrodu na autopilocie, nie pamiętam większości drogi, muszę położyć się na 15 minut na przystanku w Nowym. Do domu już szybko, w deszczu, drzwi otwieram przed piątą rano.
Droga na Przemyśl, po głupiej pomyłce © wojtekjg

Pogórze Przemyskie i Góry Słonne © wojtekjg

Część Kalwarii Pacławskiej © wojtekjg

Pierwszy poważnijeszy podjazd - Arłamów © wojtekjg

Na górze © wojtekjg

Z pogózy w Biesy © wojtekjg

W końcu Bieszczady na horyzoncie (trasa do Krościenka) © wojtekjg

Czarna Góra jak zwykle przyjemna w podjeździe © wojtekjg

Punkt widokowy nad Lutowiskami, niestety Wysokie Bieszczady w chmurach © wojtekjg

Nad Lutowiskami © wojtekjg

Dolina Smolnika © wojtekjg

Coraz bliżej Ustrzyki © wojtekjg

Pierogi z czosnkiem niedźwiedzim © wojtekjg

MRDP - III doba

Poniedziałek, 19 sierpnia 2013 | Komentarze 4

CLIMB: avg-2%, max-6%

EDIT: Na Terespol i dalej wzdłuż granicy do Zosina, większość nocą. Bardzo głupi i zimny niby-nocleg przed Tomaszowem Lubelskim, na ławeczce koło stacji benzynowej, dalej Bełżec i Radymno. Dość wcześnie zatrzymuję się na obiad chcąc przeczekać słońce w barze w Żurawicy przed Przemyślem i pochłaniam talerz makaronu.
Czuć powiew granicy z byłym blokiem sowieckim © wojtekjg

Mostek nad tranzytem na Brest © wojtekjg

Terespol © wojtekjg

Nadburzańska szosa w stronę Włodawy © wojtekjg

Postój w lasku © wojtekjg

Nadburzański zachód słońca © wojtekjg

Lubelskie niby płaskie szosy © wojtekjg

Poranek przed Tomaszowem Lubelskim © wojtekjg

Okolice Tomaszowa Lubelskiego © wojtekjg

Poranne lubelskie szosy © wojtekjg

Nieee, Lubelszczyzna jest płaska jak stół! tjaa © wojtekjg

Przyjemne lasy przed Radymnem © wojtekjg

Dość wczesny makaron chwilę przed Przemyślem © wojtekjg

MRDP - II doba

Niedziela, 18 sierpnia 2013 | Komentarze 1

Minęła druga doba zmagań na trasie.
CLIMB: avg-2%, max-9%

EDIT: Po jedzeniu zrobiło się jakoś fajniej. Potem dopadły mnie złe asfalty Puszczy Augustowskiej, fantastyczny nocny zjazd prosta jak od linijki drogą z Supraśla (dziękujemy Pani, która wskazywała drogę :)), pierwszy kapeć o północy przed Michałowem, którego naprawa zajęła 30 minut a jazda już nie była taka sama, ciepły ale pomieszany z odwodnieniem nocleg gdzieś koło Nowosadów. Z rana spotkanie z Marcinem Nalazkiem, Hajnówka, skraje Białowieży, aż do tankowania w Janowie Podlaskim - obiad przy kanale Disco Polo ;)
Sejny kościół © wojtekjg

W stronę Augustowa © wojtekjg

Nieprzyjemny asfalt Puszczy Augustowskiej © wojtekjg

Przystanek na rekonwalescencję nadgarstków po puszczy © wojtekjg

Przed Sokółką © wojtekjg

Wjazd do Sokółki © wojtekjg

Noclegownia za Narewką © wojtekjg

Na skraju Białowieży © wojtekjg

Hajnówka © wojtekjg

Ciągłe remonty utrudniające płynną jazdę © wojtekjg

Droga na Kleszczele © wojtekjg

Gdzieś pomiędzy Hajnówką a Janowem © wojtekjg

Ruiny starego wiatraka © wojtekjg

Doping w Janowie Podlaskim © wojtekjg

MRDP - I doba

Sobota, 17 sierpnia 2013 | Komentarze 11

Rozewie - Rutka Tartak
Wojtek ma za sobą pierwsze pół tysiąca na Maratonie Rowerowym Dookoła Polski.
Tutaj można śledzić relacje online zawodników: http://mrdp.pl/relacja-online
CLIMB: avg-3%, max-8%

Arek

EDIT:
MRDP zacząłem źle - ponad tygodniowym zarywaniem nocy i dotarciem na strat kilka godzin przed wyjazdem. Wyjazd w ogóle wisiał na włosku do ostatniej doby, z powodów osobistych, z tych samych powodów nie przygotowałem się należycie i sprzętowo i ze znajomości i opracowania trasy i mentalnie. Słowem - jechałem na żywioł.
Pierwsza doba poszła fajnie, mimo gonienia grup pod wiatr po starcie ostrym z Wyspy Sobieszewskiej, zerowej motywacji do jazdy, masie dziur w nocy na drogach do Gołdapi, nieprzyjemnym przysypianiu na przystanku gdzieś w okolicy Budr, zgubieniu ciepłej bluzy na remontach i szutrach w okolicy Bań Mazurskich, a także miłego poranka, fajnej drogi przez Puszczę Romnicką do trójstyku granic, przez mazurskie krajobrazy z łąkami i jeziorami aż do obiadu w Rutce Tartaku.
Docieram do Gdyni © wojtekjg

Wschód słońca nad Trójmiastem zza szyby autobusu © wojtekjg

Gwiazda Północy - najbardziej na północ w kraju © wojtekjg

Poranek na Rozewiu © wojtekjg

Delikatna fala z rana © wojtekjg

Odpoczywanie jeszcze przed startem © wojtekjg

Pod latarnią morską na Rozewiu © wojtekjg

Komunikaty organizatora © wojtekjg

Wszyscy słuchają w skupieniu © wojtekjg

"a tu skręcimy w prawo, do Maca" © wojtekjg

Wax zapisuje najpotrzebniejsze numery telefonów: pizzeria, masażystki © wojtekjg

Prezentacja trasy ;) © wojtekjg

Pierwsze kilometry i pierwsze bruki © wojtekjg

Droga do Gdańska © wojtekjg

Do Gdańska © wojtekjg

Przyjemna jazda w grupie © wojtekjg

Dalej grupa na 90km odcinku neutralnym © wojtekjg

Lasami, polami © wojtekjg

Wax w dobrym nastroju © wojtekjg

Przed promem © wojtekjg

Wjazd na prom na Wyspę Sobeiszewską © wojtekjg

Piotrek znów je © wojtekjg

Na promie © wojtekjg

Odpoczynek na promie © wojtekjg

Wyspa z oodali © wojtekjg

Na większości moich zdjęć Wax coś je © wojtekjg

Średnio szczęśliwy numer startowy © wojtekjg

Ostatnie przygotowania przed wyjazdem © wojtekjg

Krzątanina na promie © wojtekjg

Na promie, dalej,,, © wojtekjg

Popołudniowy połów © wojtekjg

Wysokość odpowiednia © wojtekjg

W oddali widać już Elbląg © wojtekjg

Wilk mijany po raz kolejny na którymś z podjeździków © wojtekjg

Frombork © wojtekjg

Chłopaki przyłapani na dozwolonym dopingu © wojtekjg

Pierwszy zachód słońca na trasie © wojtekjg

Kolejna w stronę granicy z Obwodem Kaliningradzkim © wojtekjg

Gdzieś po północy, Festiwal Kultury Ukraińskiej., Srokowo © wojtekjg

Po kiepskiej nocy ładny i ciepły poranek © wojtekjg

Bruki w Baniach Mazurskich © wojtekjg

Mazurskie czaple na polach © wojtekjg

Typowy krajobraz mazurski oczami górala © wojtekjg

Lekko poprzecinany wiatrakami © wojtekjg

Trasa przez Puszczę Romnicką © wojtekjg
Pola, lasy, jeziora © wojtekjg

Żytkiejmy © wojtekjg

Uwielbiałem te nazwy miejscowości :) © wojtekjg

Aleje drzew wzdłuż dróg © wojtekjg

Ciągle koło pól nad granicą © wojtekjg

Trójstyk granic PL-RUS-LIT © wojtekjg

Kto powiedzial, że na Suwalszczyźnie nie ma podjazdów? © wojtekjg

Wiżajny, mniejsze jezioro w okolicy - Wistuń © wojtekjg

Pierwszy sensowny popas na trasie © wojtekjg